2010. október 5., kedd

Bombay Curry

Benéztem a hűtőbe és át kellett futtassam az agyamon, hogy a bent található cuccokból mi az, amit gyorsan és megerőltetés nélkül most meg tudok főzni magamnak. Kivettem hát egy darab póréhagymát, meg mellé két salátacukkinit. Tovább turkálok a spájzszekrényemben, kikerül egy csomag basmati rizs. Akkor ha ezt főzöm hozzá és nem tésztát, akkor mégis más receptet kéne kreálni, mint a hagyományos cukkinis tészta. (Amit tök egyszerűen csinálok: a cukkinit felkarikázom és olivaolajon megpárolom, pici sóval, borssal és fokhagymával. Utóbbit nappali fogyasztás esetén kihagyom általában, de úgy is jó.) Ehhez a rizshez leginkább a curry kapcsolódik a fejemben, hát kitúrom a Bombay Curry nevezetű fűszerkeverékem, amit még a Fővám téri csarnok alagsori boltjában vettem. Ebben van aztán minden. Koriander, lepkeszegmag (ha jól látom, picit hiányzik a papírból, de hogy mi a franc ez, azt nem tudom), só, kurkuma, mustár, fokhagyma, kukoricaliszt, édeskömény, chili, napraforgó olaj, zeller, babérlevél, szegfűszeg. Dobtam hát a cukkinire ebből a porból, ami a kurkumától szép színt adott a rizsnek is, miután a főzést követően összekutyultam a kétféle anyagot. Kellemes volt.

Nincsenek megjegyzések: